CLIQUE přerušil pětiletou pauzu, během níž na české graffiti scéně chybělo reprezentativní tištěné médium. Od zániku vynikajícího TERORISTU v roce 2002 se diskuse nad stylem a nápady odbývala téměř výhradně ve virtuálním prostoru, kde jak známo všichni vědí všechno, ale kde fotky i slova spláchne čas… „Malí haters sedí za svejma monitorama a rozdávají svoje pseudomoudra na všechny strany a nikdo jim za to nebere barvy. Sleduješ věci z celýho světa on-line, je to rozhodně velkej přínos, ale to, co zůstane napořád, je hmatatelná věc,“ vystihuje v úvodním slově atmosféru writer Pasta, který CLIQUE po grafické i obsahové stránce sestavil. Pětasedmdesát stran CLIQUE vyplňují především fotografie – tedy to, co mají writeři nejradši. Piecy v ulicích, továrnách, na legálních plochách, v metru, na vlacích a sem tam nějaké dodávce zachycují aktuální stav produkce měst Prahy, Brna a Bratislavy. Pozornost jistě upoutá velká fotka legálně vytvořeného graffiti, které líbivě kombinuje písmena s mimozemskými motivy. Neméně zajímavá je obrazová ukázka produkce talentů sdružených pod trojicí písmen CAP. C jako pusa Homera Simpsona je jen jeden příklad jejich osobitosti a nápaditosti. Nejlepší je se přesvědčit na vlastní oči. Dvě stránky věnované tagům rovněž mapují, jak si stojí dnešní česká a slovenská graffiti scéna. Pro některé se dokonce hodí synonymum umění, ačkoli mnohým může takové hodnocení zastřít obecné spojení tagů s uliční špínou a neodpovědnými sprejery, kteří ničí památky. V CLIQUE naleznete ale také písmena tištěná, a to v podobě dvou rozhovorů a jedné recenze, vše z klávesnice Martiny Overstreet. První rozhovor přibližuje legendární osobnost pražské scény, jejího bývalého krále a malíře Biora. Odhaluje čtenářům životní postoje, které ovlivňují jeho minulou i současnou tvůrčí činnost, přibližuje nynější situaci v DSK, jedné z nejslavnějších českých crews. A prozradí, že není nadšen ani tak rapem, jako polyfonními zpěvy korsických pastevců. V interwiev číslo dva se dočtete o žhavé publikaci s názvem 2666: Praha Odyssey, která vznikla v péči nového pražského labelu Bigg Boss. O kolektivním snu do krajnosti pomalovaného města hovoří writeři a editoři V518 a Key. Krátká recenze knihy kreseb Martina Fischera a Maskera s názvem Fax You! je (kromě anglického shrnutí) posledním psaným textem v CLIQUE. Protože dvojjazyčný TERORIST, z jehož pěti tisíc výtisků zůstávala v Česku pravidelně asi desetina a zbytek se pohodlně prodal do celého světa, nastavil obsahovou a grafickou laťku hodně vysoko, jakýkoliv další časopis musí unést břímě srovnání. Pastova přehledná grafika jistě splňuje nejpřísnější kritéria, stejně tak plně křídový papír a pro naše zeměpisné délky netypický formát. Avšak na rozdíl od TERORISTU, kde řádil V518, se nedočkáme žádných velkých překvapení. Výstřely z pistole a úleky při otáčení stran se nekonají, i když Pastovu zálibu v čistotě pravých úhlů lze v jistém slova smyslu označit za puristický extremismus. CLIQUE pravděpodobně neseženete ve vaší tabákem načpělé trafice, ale spíš v graffiti shopech nebo přes internet. Otázkou je, jak se vyrovnat s cenou. Pro sprejera neznamená sto padesát korun tak mnoho, protože je zvyklý na zahraniční tituly, které se za méně než dvě stě neprodávají. Běžnému konzumentovi se to možná jeví jinak, leč doufejme, že si ke CLIQUE nakonec najde cestu, stejně jako k Živlu nebo Hypeu, které stojí stejně.